VanDaan (lkr. training)
BeeldendDansMuziekTheaterFoto film videoLiteratuur

Binnen project VanDaan gaan de leerlingen zelf aan de slag. Er ontstaan persoonlijke uitwerkingen vanuit verwondering, nieuwsgierigheid en verbeelding. Het verhaal dat de leerlingen mee op weg neemt nodigt je als leraar uit om, samen met je leerlingen, een eigen weg te vinden om deze verwondering optimaal in het klaslokaal op te roepen. Hoe doe je dat als leraar? Welke rol neem je als leraar? Hoe spreek je je eigen verwondering aan? Welke vragen stel je? En hoe geef je een vervolg aan de antwoorden en vragen van de leerling? 

In de beknopte, actieve scholing van 90 minuten zijn deze vragen de aanknopingspunten om samen de rol van leraar binnen ‘VanDaan' vorm te geven. Jouw weg, jouw avontuur waar je zelf enthousiast van wordt. Door de verhaallijn verder uit te werken, activiteiten, cliffhangers of uitdagingen te ontwerpen wordt het verhaal van Daan jouw verhaal. Met jouw persoonlijke ontwerp en de aangereikte didactische en pedagogische instrumenten om op verder te bouwen heb je de basis voor een geslaagd project.

De training is bedoeld voor de leerkrachten van groepen 5 en 6 van de scholen die deelnemen aan het Kunstmenu maar is ook te boeken scholen die niet deelnemen aan het kunstmenu. 

Woensdag 11 november 2020 van 15.00 u tot 16.30 u, inloop vanaf 14.45 u.

Trainer: Jillis Verbeek
Locatie: CHV Noordkade

Let op: het project VanDaan is herzien voor schooljaar 2018-19 en daarmee ook de training.


EnthousiasIk wil deze manier van werken ook op andere momenten inzetten. Het stellen van de juiste vragen.
Beoordeeld met een 6.9 Bekijk de reviews
Ontwikkeld voor
Rol leerlingen Actief, Receptief, Reflectief
Maximaal aantal deelnemers 36
Kosten U dient ingelogd te zijn om de kosten in te zien.
Locatie CHV Noordkade
Tijdsinvestering De training duurt 1,5 uur.
Het is niet de bedoeling dat (rij-)ouders / verzorgers de activiteit bijwonen.
Aanbieder Cultuurkade

Bij dit aanbod hoort ook

Deze training hoort bij project VanDaan (apart te boeken)