Kun je passie meten?

Jazeker. Pak een liniaal en stel het formaat van ons nieuwe magazine vast, vermenigvuldig de lengte met de breedte en de uitkomst is pure hartstocht!


Dit magazine ontstond na afloop van de tweejaarlijkse studiedag over cultuureducatie, georganiseerd door de samenwerkende marktplaatsen Maas en Meierij. Geschreven door en voor alle partners die betrokken zijn bij cultuureducatie, van gemeenteambtenaar tot leerkracht. De verhalen laten terecht de successen en resultaten zien van vier jaar De Cultuur Loper. Tegelijkertijd zou het de geloofwaardigheid van dit magazine ondermijnen als het louter triomfen zou beschrijven. De praktijk is immers weerbarstig en juist dat willen we vieren!

We lanceerden dit digitale magazine door het eerste exemplaar symbolisch te overhandigen aan Jan Stoffels, directeur van Kunstbalie. Hij roemde de samenwerking die spreekt uit de verhalen, partners die in co-creatie De Cultuur Loper vormgeven.

Met dit magazine vieren we ook de samenwerking tussen de marktplaatsen cultuureducatie in Maas en Meierij, want daar zijn we trots op. Jan Stoffels beaamt het belang van dit netwerk, want door samen te werken vormen we als intermediairs een sterke eenheid in onze veelzijdigheid.  

We hopen dat je ons magazine open slaat en dat de verhalen je steunen en stof vormen voor een gesprek met collega’s. Zo komen we steeds verder, een belofte die al in de naam zit: De Cultuur Loper. Stapje vooruit –of twee. Tijdelijk eentje achteruit. Of opzij. In balans of struikelend. Maar in beweging. De stap zetten, dat is wat telt.

Namens de samenwerkende marktplaatsen cultuureducatie Maas en Meierij,

Cube, Bernheze
CultuurBox, Boxtel
Cultuurkade, Meierijstad
Kunst & Co, Uden
Muzelinck, Oss
Plaza Cultura, Vught & Sint-Michielsgestel

Ga hier naar het online magazine


Terug naar het overzicht