Leerlijn Kunst en Technologie

Samen met experts uit het culturele veld en het primair en voortgezet onderwijs heeft De Cultuur Loper de leerlijn kunst & technologie ontwikkeld.


Met name de beschreven gedragsindicatoren die binnen De Cultuur Loper van belang zijn, kunnen alle scholen die met De Cultuur Loper werken, gebruiken. Met deze doorlopende leerlijn biedt De Cultuur Loper een solide basis voor de opbouw van activiteiten en projecten die in de komende tijd worden ontwikkeld, in Brabant en daarbuiten.

Leerlijn kunst & technologie als basis voor opbouw van activiteiten en projecten

De doorlopende leerlijn kunst & technologie is ontwikkeld op vraag van scholen in Brabant. Scholen die op zoek zijn naar een onderliggende leerlijn of duidelijke indicatoren waaraan je leerlingengedrag kunt afmeten. Naar een taal om samen met school en aanbieder te kunnen bespreken wat er ontwikkeld moet of kan worden, dat gelinkt kan worden aan de doelen binnen een onderwijssituatie. In Brabant hebben zes bureaus voor cultuuronderwijs (Kunstloc Brabant, Nieuwe Veste, Cultuurcontact, CiST, Babel Den Bosch en Cultuurstation) gezamenlijk deze uitdaging opgepakt. Samen met experts uit het culturele veld en het primair en voortgezet onderwijs hebben zij de leerlijn kunst & technologie ontwikkeld. Deze leerlijn past zowel bij de Culturele Ladekast, waarin verschillende leerlijnen per kunstvorm zijn opgenomen en die in Breda, Tilburg, Helmond, Den Bosch en Eindhoven wordt ingezet, als bij De Cultuur Loper. Met name de beschreven gedragsindicatoren die binnen De Cultuur Loper van belang zijn, kunnen alle scholen die met De Cultuur Loper werken, gebruiken. Met deze doorlopende leerlijn bieden ze een solide basis voor de opbouw van activiteiten en projecten die in de komende tijd worden ontwikkeld, in Brabant en daarbuiten. Een even stevig als praktisch houvast.

Bron De CultuurLoper, download de publicatie hier

En lees ook deze interessante blog over dit onderwerp.