Jaarverslag 2020 online

‘Het enige dat gelijk blijft, is dat alles verandert.’ Met deze woorden van de Griekse filosoof Heraclitus openen wij het jaarverslag van 2020. Want deze woorden zijn nu, ruim 2500 jaar nadat hij ze vermoedelijk uitgesproken heeft, actueler dan ooit.

Want we kijken terug op een jaar zoals nooit tevoren. De wereld werd op z’n kop gezet door een pandemie en Covid-19 (ofwel Corona) sijpelde door in elk aspect van ons doen en laten. Tot twee keer toe ging het hele land in lockdown en moesten alle scholen hun deuren sluiten. Dat betekende voor iedereen, en dus ook voor Cultuurkade, een enorme omschakeling in de manier van werken. Online werd de nieuwe werkelijkheid: online overleggen en sparren met collega’s, aanbieders en scholen. Naast alle uitdagingen die dit met zich meebracht, gaf het ook ruimte om zaken met een nieuwe, frisse blik te bekijken. Onze rol als intermediair tussen onderwijs en cultuur werd bijvoorbeeld zichtbaarder dan daarvoor. Door de situatie werden we tegelijkertijd uitgedaagd om daar op een andere manier invulling aan te geven. En dat leverde onverwachte en mooie resultaten op.

Dat er veel niet doorging in 2020 zal niemand verbazen. Daarom kijken we in dit jaarverslag graag vooral naar wat er wél is gelukt en wat we met elkaar bereikt hebben. Flexibiliteit en creativiteit vinden wij belangrijke eigenschappen, die we dan ook graag inzetten. En daarmee konden we dit jaar ons hart ophalen!

Open hier onder het jaarverslag van 2020

Jaarverslag 2020