Wij lieten het directieteam van Verdi 10 minuten naar een kunstwerk kijken, terwijl de gemiddelde tijd die een museumbezoeker naar een kunstwerk kijkt 6 seconden is. Waarom deden we dat?
Het kunstmenu wordt vernieuwd. Zodat het beter gaat passen bij de omvang, nu alle scholen deelnemen (80 groepen per doelgroep!), en bij de veranderende wensen en behoeften van het onderwijs. Elk schoolbestuur wordt gehoord, betrokken en geïnformeerd. Zo waren Susanne en Dorian onlangs te gast bij het directieteam van Verdi. Een activiteit met een persoonlijke ervaring kon natuurlijk niet ontbreken, vonden wij. We bekeken een videokunstwerk van Bill Viola en in de bespreking ervan leerden we over diversiteit, over onszelf en onze blik op de wereld. “Wat bijzonder, dat we naar hetzelfde kijken en toch iets anders zien!”. Dat was onze brug naar het innoveren van het kunstmenu in relatie tot persoonsvorming. En dat mag schuren, dat deed het hier ook zo nu en dan, dat helpt om te groeien.
De directeuren van De Bunders en De Vijfmaster zijn namens Verdi van dichtbij betrokken in het proces van innovatie. Verderop in het proces komen we graag nog eens terug bij het voltallige directieteam. Dank voor de bijzondere ervaring en jullie betrokkenheid!