Verdiepende training procesgerichte didactiek (de vis)
Overig

Kunst onderzoekt de wereld, vervolgtraining procesgerichte didactiek door Karin Kotte

Ook andere leergebieden dan beeldende vorming, hebben baat bij een procesgerichte aanpak. Door deze, zeg maar, onderzoekende aanpak wordt bijvoorbeeld mens & wereld betekenisvol. Leerstof beklijft en leerlingen zijn gemotiveerd om naar school te gaan.

Deze workshop gaat over hoe je vanuit kunstonderwijs komt tot een onderzoeksvraag voor thematisch werken. We gaan aan de slag met het ontwerpen van zo'n onderzoeksvraag die meerdere kerndoelen in zich draagt. Dus neem informatie en doelen mee voor een onderwerp of thema waar je de komende tijd mee aan de slag gaat. 

Let op: Deze training is een vervolg op de basistraining procesgerichte didactiek (de Vis) gegeven op 7 februari 2018 en 21 januari 2019. en alleen toegangkelijk voor deelnemers van een van deze eerder gegeven trainingen.  

Ontwikkeld voor Docenten
Rol leerlingen Actief, Receptief, Reflectief
Maximaal aantal klassen 40
Maximaal aantal deelnemers 40
Kosten U dient ingelogd te zijn om de kosten in te zien.
Tijdsinvestering 2,5 uur
Het is niet de bedoeling dat (rij-)ouders / verzorgers de activiteit bijwonen.

Bij dit aanbod hoort ook

De basistraining procesgerichte didactiek is een eerste kennismaking met deze manier van werken.