Ozobot
TechniekMediawijsheid

De Ozobot maakt kinderen via leesbevordering vertrouwd met programmeren. Je kunt Ozobot programmeren om te bewegen, spelen en dansen door intuïtieve kleurcodepatronen.

Aan de hand van een verhaal met opdrachten gaan de leerlingen in groepjes met de Ozobot aan de slag. Ze tekenen paden en routes op papier met een aantal stiften. Op basis van de kleuren kan de Ozobot in diverse richtingen bewegen of zijn snelheid aanpassen.

Voor het project Ozobot is veel ruimte nodig. Een gymzaal of aula met tafels werkt het prettigst. De les duurt een uur, maar er is extra tijd nodig om alles klaar te zetten.

Tarief: € 45

Aanmelden: minimaal drie weken van tevoren (boekingen onder voorbehoud in verband met de beschikbaarheid van materialen).

Ontwikkeld voor Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Rol leerlingen Actief, Receptief
Maximaal aantal klassen 1
Maximaal aantal deelnemers 35
Kosten U dient ingelogd te zijn om de kosten in te zien.
Locatie Op school
Tijdsinvestering 1 uur
Benodigde ruimte Gymzaal of aula met tafels en voldoende ruimte
Het is niet de bedoeling dat (rij-)ouders / verzorgers de activiteit bijwonen.